مزایای استفاده از CloudLinux

استفاده ناگهانی از منابع، افزایش ترافیک، و حملات هکرها برخی از مشکلاتی هستند که مدیران سیستم اغلب با آن روبرو هستند. این مشکلات هزینه های زیادی در پی دارد از جمله هزینه زمان برای رفع این مشکلات و از آن مهم تر هزینه اعتماد مشتری و مشکلات عدم رضایت از سرویس را شامل می شود.

CloudLinux یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که برای استفاده در سرویس دهندگان وب طراحی شده است. در زیر مزایای استفاده از CloudLinux را برای سرویس دهندگان وب فراهم می کنیم

CloudLinux OS 2100x1200 1

۱. ایمنی بالا: یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از CloudLinux، افزایش امنیت سرور می باشد. با استفاده از ابزارهای امنیتی مانند CageFS، LVE Manager و ModSecurity، CloudLinux می تواند به شما کمک کند تا برای هر کاربر یک محیط امن و جداگانه ایجاد کنید و از احتمال اختلاط اطلاعات یا دسترسی غیرمجاز به سیستم جلوگیری کنید.

۲. پایداری سیستم: CloudLinux برای حفظ پایداری سیستم طراحی شده است. با استفاده از ابزارهایی مانند KernelCare، نیازی به دوباره راه‌اندازی سرور نیست و شما می توانید از به روزرسانی های امنیتی و پشتیبانی از ماژول های جدید بدون هیچگونه وقفه استفاده کنید.

۳. بهینه سازی منابع: CloudLinux با استفاده از LVE Manager، قابلیت تعیین منابع مختلف برای هر کاربر را فراهم می کند. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا بهترین استفاده از منابع سرور خود را داشته باشید و از اختلافات کاربران برای استفاده از منابع سرور جلوگیری کنید.

۴. قابلیت انتخاب نسخه PHP: با استفاده از CloudLinux، شما می توانید برای هر کاربر، نسخه مورد نظر PHP را انتخاب کنید. این قابلیت به شما امکان ارتقا و افزایش عملکرد سایت های وب خود را با استفاده از نسخه جدید PHP می دهد.

مطالعه کنید:  چگونه بصورت خودکار از چت‌جی‌پی‌تی برای نوشتن کتاب استفاده کنید

CloudLinux از نوآوری هایی مانند CageFS جهت بهبود امنیت و ثبات در سرورها استفاده نمود تا سرور با وجود مشکلات استفاده غیر مجاز کاربران از منابع همچنان پایدار بماند. CloudLinux بهینه شدن سرور را با استفاده از ایجاد محدودیت در استفاده از CPU، I/O و Memeory تضمین میکند. اصول این سیستم عامل شامل  افزایش پایداری، تراکم، و امنیت سرورها می باشد.

این سیستم عامل به طور خاص  برای از سرور میزبانی مشترک بهینه سازی شده است. آمارهای منتشر شده از سمت این شرکت

  1. گزارش Uptime بهتر
  2. کاهش ۱۰ برابری suspend شدن

سرویس های مشتری را نشان میدهد. همچنین مدعی است با استفاده از این روش تعداد ریزش کمتر مشتریها به علت مشکلات سرویس دهی رخ داده است.

همچنین افزایش امنیت در مقابل حملات symlink و ردیابی از طریق exploits ها را با محدود کردن قابلیت دسترسی ProcFS تنها برای زمان های مورد نیاز تامین میکند.