راهنمای ورود به سی پنل (ورود به هاست CPanel):

حتما باید بدانید که امن ترین و متداول ترین پرتوکل برای ورود کنترل پنل هاست به سی پنل https:// است، پس بعد از این عبارت می توانید آدرس ورود به سی پنل خود را قرار دهید و صفحه ورود به سی پنل را مشاهده کنید. از طریق سه راه می توانید وارد cpanel شوید :

  • راه اول : از طریق نام دامنه وب سایت خود به علاوه دو نقطه ۲۰۸۳
  • راه دوم : از طریق هاست نیم شرکت هاستینگ به علاوه دو نقطه ۲۰۸۳
  • و راه سوم : از طریق آدرس IP هاست به علاوه دو نقطه ۲۰۸۳

مشخصات ورود به سی پنل از سه طریق بالا را شرکت هاستینگ بعد از خرید هاست برای شما ارسال می کند. ولی توجه داشته باشید که برای اینکه از طریق نام دامنه وارد سی پنل شوید حتما باید دامنه سایت شما فعال و تایید شده باشد و dns های دامنه شما هم درست ست شده باشد که بتوانید از طریق آدرس دامنه به علاوه دو نقطه ۲۰۸۳ وارد هاست خود شوید.

کنترل پنل هاست

پس اگر هنوز از فعال شدن دامنه سایت خود و ست شدن dns های هاست بر روی دامنه اطلاع ندارید، از طریق ارسال تیکت پشتیبانی با شرکت هاستینگی که هاست خریداری کرده اید ارتباط برقرار کنید و از فعال شدن نام دامنه سایت مطمئن شوید.

اگر بعد از بررسی متوجه شدید که دامنه شما هنوز فعال نشده اشکال ندارد، در صورتی که دامنه هنوز فعال نشده باشد از طریق آدرس آی پی یا Hostname هم می توانید وارد سی پنل شوید.

مطالعه کنید:  اتصال فایل منیجر cpanel به اندروید به سیستم عامل اندروید به چه شکل است؟

حال آدرس دامنه خود را داخل مرورگر وارد کنید و در انتهای آدرس سایت دو نقطه ۲۰۸۳ را قرار دهید و سپس دکمه اینتر را فشار دهید تا صفحه ورود به سی پنل را مشاهده کنید. نام کاربری هاست خریداری شده را داخل تکست باکس username و رمزعبور هاست را هم در تکست باکس password وارد کنید و روی دکمه log in کلیک کنید.

حال شما وارد سی پنل شدید و از طریق ابزارهایی که در این قسمت مشاهده می کنید قادرید وب سایت خود را مدیریت کنید و یا بسیاری از کارهای دیگر را مانند مدیریت فایل ها و ایمیل ها و دیتابیس ها را انجام دهید.