webroot vs kaspersky

۱- در وب سایت گارتنر ( بخش Review : نظرسنجی )   لینک

webroot از ۱۳۹ نظرسنجی  امتیاز ۴٫۶ و کسپرسکی با ۷۷۳ نظرسنجی با ۴٫۷ امتیاز ، تقریبآ رتبه یکسانی دارند.البته در این نظر سنجی فقط از یک محصول وبروت نظرسنجی شده. در حالی که کسپرسکی از ۳ محصول ( آنتی ویروس های وبروت برای محیطهای Enterprise چندان جذاب و مناسب نیست. و خود شرکت وبروت نیز نقشه ای برای تصاحب بازار Enterprise ندارد.  )

بازار آنتی ویروس های Enterprise عمدتآ در اختیار چند غول امنیتی یعنی سیمنتک – ترندمیکرو و مکافی قرار دارد.

۲- در وب سایت G2Crowd  لینک

در این وب سایت نیز آنتی ویروس های Webroot Endpoint Protection و  Kaspersky Endpoint Protection بررسی شده اند . در این نظر سنجی آنتی ویروس های وبروت موفق به کسب امتیاز ۴٫۷ از ۵ و آنتی ویروس های کسپرسکی امتیاز ۴٫۱ از ۵ را کسب کرده اند که وبروت در این سایت رضایت مشتریان بیشتری را جلب کرده. جالب است که در بخش Malware Detection ، آنتی ویروس های وبروت امتیاز ۹٫۶ و آنتی ویروس های کسپرسکی امتیاز ۸٫۸ را کسب کرده اند.

۳- نظرسنجی در وب سایت TrustRadius  لینک

در این وب سایت آنتی ویروس های وبروت با ۵۸ نظر و با امتیاز ۸٫۹ از ۱۰ ، وضعیت بسیار بهتری نسبت به آنتی ویروس های کسپرسکی دارند که ۳۸ نظر و ۷٫۸ امتیاز دارند.

۴- بررسی وب سایت The Digital guyde  لینک

در این وب سایت نیز مقایسه ای بین آنتی ویروس های دو شرکت Webroot و Kaspersky صورت گرفته. البته بیشتر اطلاعاتی که درباره کسپرسکی به آن استناد شده تعریف های منتشر شده در وب سایت خود این شرکت روسی و یا وب سایت های تست و مقایسه ای است که نمیتوان به درستی نتایج آنها استناد کرد.

مطالعه کنید:  جایزه Gartner Peer Insights برای سومین سالی متوالی به کسپرسکی رسید

۵- وب سایت Reddit   لینک

در وب سایت ردیت نیز بحث جالبی درباره انتخاب آنتی ویروس های دو شرکت وبروت و کسپرسکی صورت گرفته که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

در واقع مقایسه Kaspersky و Webroot چندان درست نیست.تمرکز وبروت بازار آنتی ویروس های خانگی و شبکه های کوچک و متوسط ( SMB ) است و در این بخش به راحتی با شرکتهای دیگر مانند کسپرسکی رقابت میکند.

اکثر نظرسنجی ها نیز در حوزه شبکه های متوسط و بزرگ است که باز چندان اقبالی به کسپرسکی و حتی وبروت ندارند و به صورت عمده از محصولات شرکت های بزرگ و مطرحی مانند ترندمیکرو، مکافی و سیمنتک استفاده میکنند که هم محصولات طراحی شده و ارزنده ای برای حوزه Enterprise دارند و هم به لحاظ اعتبار و برندینگ و پشتیبانی قابل اطمینان هستند.