آموزش نحوه مشاهده لاگ خطا های سایت در سی پنل از طریق error log

در این آموزش نحوه ی مشاهده ی لاگ ها یا همان خطاهای سایت در هاست سی پنل رو به شما آموزش می دهیم. در هاست سی پنل قادر هستید خطاها را مشاهده و بررسی کنید. این خطاها می توانند خطای اسکریپت نصب شده بر روی هاست باشند یا خطاهای کد نویسی و… که همه در هاست ذخیره می شوند و می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. خطاها در هاست سی پنل به دو صورت قابل دسترسی هستند. یکی فایل error_log و دیگری قسمت logs کنترل پنل سی پنل.

این خطاها به علت های متفاوتی ایجاد می شوند که از رایج ترین آن ها تغییر مسیر صفحات سایت، تغییر نام فایل ها یا پاک شدن آن ها، از دست رفتن یک صفحه ی خاص، تغییر لینک منوها بدون ریدایرکت صحیح و… می باشند که هر کدام از این موارد می تواند به بروز خطاهای متفاوت یا صفحه ی سفید و یا خطای ۵۰۰ منجر شود.

وقتی که یکی از خطاهای فوق در هاست سی پنل رخ دهد، خطای مورد نظر در فایلی به نام error_log در مسیر سایت یا مسیر اسکریپت یا قسمت دارای خطا ذخیره می شود و می توانید به آسانی این فایل را باز و مشاهده کنید. این فایل وقتی مفید است که نمایش خطاهای سایت شما از طریق سرور خاموش باشد و نتوانید خطای سایت را ببینید و در اکثر مواقع صفحه ی سفید نمایش داده می شود. در بیشتر مواقع برای مشاهده ی خطاهای php باید به این فایل مراجعه کنید.

مطالعه کنید:  آموزش دانلود فیلم از اینستاگرام | 3 حقه کاربردی

نحوه ی دسترسی به فایل فایل error_log در سی پنل:

وارد سی پنل شوید و بعد وارد قسمت file manager شوید.

لاگ خطاهای سایت

وارد مسیر نصب سایت یا اسکریپتتون شوید، سپس فایلی را با نام error_log می بینید که خطاهای سایت داخل آن ذخیره شده و اگر سایت شما خطای php داشته باشد می توانید لیست خطاها را بر اساس تاریخ آن ها مشاهده و بررسی کنید. معمولا این فایل در مسیر public_html سایت شما قرار می گیرد. برای مشاهده ی خطاها بر روی فایل error_log کلیک راست و view را انتخاب کنید.

لاگ خطاهای سایت

آموزش مشاهده لاگ خطاهای سایت از طریق ابزار های کنترل پنل سی پنل:

وارد هاست سی پنل شوید. از قسمت metrix گزینه ی errors را انتخاب کنید.

لاگ خطاهای سایت

در صفحه ی باز شده می توانید لیستی از ۳۰۰ خطای اخیر سایت را مشاهده کنید که این خطاها مربوط به کدهای مورد استفاده در اسکریپت وب سایت شما می باشد که از طریق وب سرور این خطاها شناسایی شده و خطاهای کلی هاست شما هستند.

لاگ خطاهای سایت

در لیست بالا می توانید آخرین خطاهای سایت خود را مشاهده کنید. در ابتدای هر خطا تاریخ رخ دادن خطا مشخص شده است و باید دقت کنید که آخرین خطا های رخ داده در سطر های نخست قرار می گیرد و سپس دلیل خطا درج شده است و در ادامه هر سطر هم مسیر فایلی که موجب رخداد خطا می شود و باید آن را ویرایش کرد نوشته شده است. البته رفع این خطاها به این راحتی ها هم نیست، اما شما می توانید آن ها را با برنامه نویسان سایت خود مطرح کنید تا در جهت رفع  این خطاها شما را راهنمایی کنند.

مطالعه کنید:  اتصال اکانت ftp سی پنل به نرم افزار CoreFTP چگونه است؟