یک استراتژی سئو بهینه با هوش مصنوعی

با توجه به تأثیرات مهم SGE (سیستم‌های یادگیری مشارکتی)، اطمینان حاصل کنید که استراتژی سئو شما محافظت شده باشد. با دنبال کردن این 5 راهنمای مهم، شروع کنید.

اکنون کمی بیش از شش ماه از راه‌اندازی ChatGPT توسط OpenAI می‌گذرد و عصر جدیدی از هوش مصنوعی را به ما معرفی کرده است.

در این مدت:

گوگل نسخه آزمایشی جستجوی تجربه‌ی ایجادشده با هوش مصنوعی (SGE) را معرفی کرد. ChatGPT توانمندی‌های قدرتمندی با افزونه Bing جستجو را اضافه کرد. گوگل ربات گفت‌وگوی خود با نام Bard را راه‌اندازی و بهبود بخشید. همه همیشه در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنند. این ممکن است باعث ایجاد خستگی شود.

همه در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنند زیرا دارای توانایی‌های بزرگی است و قابلیت کاربردی خود را نیز نشان داده است.

اما اخیراً متوجه شدم که بحث‌ها کمی کم شده‌اند.

نه کاملاً بلکه تا حدودی ، زیرا ما پس طی مرحله هیجان اولیه، توانایی‌های هوش مصنوعی را بهتر درک می‌کنیم. ما می‌توانیم بهتر بفهمیم که ابزارهای هوش مصنوعی امروز چقدر خوب هستند.

مهر ماه اولین ماه بود که تعداد جستجوها برای “Chat GPT” کاهش یافت (-14.2%، بر اساس Similarweb)، اما کل ترافیک به chat.openai.com هنوز در حال رشد است. ترافیک موبایل به نظر کمتر شده است، اما به یاد داشته باشید که ChatGPT یک برنامه موبایلی راه‌اندازی کرده است.

استراتژی سئو

بسیاری از متخصصان سئو به یاد دارند که CNET محتوای هوش مصنوعی را با اطلاعات اشتباه منتشر کرد.

اما وب‌سایت‌های creditcard.com و Bankrate نیز محتوایی با استفاده از هوش مصنوعی منتشر کردند.

در پایان روز، محتوای هوش مصنوعی در این سه سایت همانند محتوای تولیدشده توسط انسان عمل کرد. این یک فاجعه عمومی بزرگ بود زیرا CNET قبل از انتشار محتوا، آن را بررسی و تایید نکرده بود.

اما دقیقاً نکته اینجاست ، ما متوجه می شویم که هنوز به آن نقطه نرسیده ایم که محتوای هوش مصنوعی را بدون نگرانی منتشر کنیم. هوش مصنوعی فقط می‌تواند نسخه‌های اولیه را ایجاد کند، زوایای جالبی را نمایش دهد و مشکل عدم توانایی نویسنده را برطرف کند (شاید برخی اقدامات ویرایشی مانند اصلاح گرامرهای نادرست). حداقل در حال حاضر.

ما می‌توانیم ببینیم که مسیر به کدام سمت است : به سمت بالا. مدل‌های جدید با تعداد پارامترهای آموزشی بسیار بالاتر به طور همزمان در همه جا ظهور می‌کنند.

هوش مصنوعی

برای ما اجتناب ناپذیر است که به سمت آینده ای برویم که در آن هوش مصنوعی در هر نرم افزار زندگی کند و بازاریابی را به طور اساسی تغییر دهد.

حتی بزرگترین منتقدان هوش مصنوعی اذعان می‌کنند که ، به طور طبیعی به سوی آینده‌ایی حرکت می‌کنیم که هوش مصنوعی جزء ضروری فعالیت‌های روز مره ما خواهد بود.

مطالعه کنید:  وب دیسک و اتصال به ویندوز در سی پنل به چه صورت است؟

همه، بله، همه، در حال حاضر در فضای تکنولوژی به سه سوال فکر می‌کنند:

  • آینده هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟
  • قرار است چه تاثیری بر ما بگذارد؟
  • در مورد آن چه می توانیم انجام دهیم؟

اجازه دهید سعی کنم به این سه سوال شما برای سئو پاسخ دهم:

تأثیرات تجربه یادگیری مشارکتی جستجو (SGE)

توصیه هایی برای اثبات آینده کسب و کار شما بدون درک مفاهیم SGE منطقی نیست. مگر اینکه ابعاد تجربه یادگیری مشارکتی جستجو را درک کنید.

به یاد داشته باشید که SGE هنوز در مرحله آزمایشی (بتا) است. نسخه عمومی که قرار است در دسامبر راه‌اندازی شود، ممکن است کاملاً متفاوت باشد و ما هنوز داده‌هایی درباره ترافیک از SGE نداریم.

تمام ادعاها در این مقاله بر اساس فرضیاتی است که بر اساس آنچه در نسخه بتا می‌بینم، ارائه شده‌اند. از طرف دیگر، من در 13 سال گذشته زمان زیادی را با SGE و موتورهای جستجو گذراندم.

SGE احتمالاً در مقایسه با نسخه فعلی جستجو، ترافیک کمتری را برای اکثر سایت‌هایی که یک کلمه کلیدی را رتبه‌بندی می‌کنند، هدایت می‌کند، زیرا SGE پاسخ یک پرس و جو را می‌دهد و می‌تواند جستجوگران را به جای گفتگو با وب‌سایت‌ها، عمیق‌تر به مکالمه با Bard سوق دهد.

استراتژی سئو

SGE شبیه به یک قطعه انتخابی برجسته (Featured Snippet) با قدرت افزایشی است که اندکی فضا برای نتایج ارگانیک (Organic Results) باقی می‌گذارد. اگر می‌خواهید ایده‌ای از ترافیکی که ممکن است به خطر بیافتد داشته باشید، ترافیکی که ناشی از پرسش‌ها و رتبه‌بندی‌های PAA است را از ترافیک ارگانیک خود کم کنید.

به عنوان مثال، جستجوی خود را با استفاده از عبارت منظم “چه|چرا|کجا|کی|چگونه” در کنسول جستجوی خود فیلتر کنید و سهم ترافیک غیربرند شما را محاسبه کنید. این چیزی است که شما می توانید از دست بدهید.

استثناء سایت‌هایی هستند که در کاروسل کنار نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. سوال میلیون‌دلاری این است که آیا کاربران روی این سایت‌ها کلیک خواهند کرد یا خیر. احساس درونی من می‌گوید بله.

حتی با داشتن پاسخ‌های خوب به سؤال جستجوکننده، ممکن است هنوز بخواهند روی سایت‌ها کلیک کنند تا تصویر کامل‌ ، بررسی انسانی یا پاسخ بهتری دریافت کنند. این احتمال وجود دارد که اکثر سایت‌هایی که برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی می‌شوند، ترافیک کمتری ببینند، اما سایت‌هایی که در کاروسل نمایش داده می‌شوند، ترافیک بسیار بیشتری را مشاهده خواهند کرد.

درست مانند زمانی که کاربران گوگل را برای بینگ رها نکردند، زمانی که برای اولین بار پاسخ‌های هوش مصنوعی را نشان داد، کاربران نیز در طول سال‌ها اعتماد و عادات خود را به وب‌سایت‌های خاصی ایجاد کردند.

بنابراین، فرضیه ایی که باید تأیید شود، این است که آیا جستجوکنندگان با پاسخ SGE راضی هستند یا به سایت‌ها برای اطلاعات بیشتر مراجعه می‌کنند.

کلمات کلیدی مختلف فرمت ها و درجات مختلفی از جزئیات را در پاسخ هوش مصنوعی نشان می دهند، که منجر به این سوال می شود که کدام صنایع بیشترین ضربه را از SGE خواهند دید.

قبل از هوش مصنوعی، گوگل با پاسخ‌دهی به پرسش‌های طولانی مشکل داشت. مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) و هوش مصنوعی تولیدی این مشکل را حل می‌کنند.

مطالعه کنید:  آموزش Cron Jobs

آن‌ها نتایج را با نتایج جستجوهای کلاسیک وب مطابقت داده و به منظور کاهش اشتباه و بررسی صحت پاسخ‌های هوش مصنوعی، به ویژه برای پرسش‌های اطلاعاتی، عمل می‌کنند. نتیجه این است که شرکت‌هایی که ترافیک را در طول تمام مراحل مسیر کاربران به منظور کسب درآمد نقدی‌سازی می‌کنند، شدیدترین ضربه را می‌بینند: ناشران و همکاران.

فروشگاه‌ها، برندهای مستقیم به مشتری (DTC) و کسب‌وکارهای محلی ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوند زیرا گوگل مستقیماً به لیستی از محصولات/کسب‌وکارها پرش می‌کند، مگر اینکه پرسش جستجو حاوی یک سؤال (غیر از “بهترین”) باشد.

با استفاده از GoogleTest برای اتصال مستقیم Google Merchant Center به صفحه پرداخت شما، احتمالاً بازاری را برای رقابت رودررو با آمازون ایجاد می کند.

برای اولین بار، فضای YMYL (پول یا زندگی شما) ممکن است برای جذب ترافیک ارگانیک از دیگران آسان‌تر باشد. چرا؟ بیشتر فضاهای YMYL به طور شدیدی تحت نظارت هستند و پاسخ‌های هوش مصنوعی ممکن است در دستورالعمل‌ها قرار گیرند، که بدون کسب مجوز ممنوع است.

فکر نمی‌کنم گوگل بخواهد این ریسک را بپذیرد. حتی ممکن است تا زمانی که راه‌حل بهتری پیدا کند به طور کامل از آنها دور بماند . اگر نمونه‌هایی از پاسخ SGE به سؤالات حساس YMYL را در نسخه بتا دیده‌ایم، اما مطمئن نیستم که در نسخه عمومی این کار را انجام دهد.

از آنجا که تجربه یادگیری مشارکتی جستجو (SGE) به طرز متفاوتی نسبت به نسخه فعلی جستجو به نظر می‌آید و کارکرد متفاوتی دارد، داده‌هایی که در سئو با آن‌ها کار می‌کنیم دیگر به همان اندازه مفید نخواهند بود.

این احتمال وجود دارد که گوگل اطلاعات مرتبط با SGE، GSC را به‌روزرسانی کند یا کلاً یک ابزار جدید در اختیار ما قرار دهد. اما اگر این اتفاق نیفتد، تعداد زیادی از داده‌های رتبه‌بندی را از دست خواهیم داد که به ما کمک می‌کنند تا نحوه جمع‌آوری نتایج را در حال حاضر مهندسی معکوس کنیم.

چگونه کسب‌وکارها می‌توانند خود را برای موفقیت آماده کنند

پس از خروج SGE از مرحله بتا، راه‌حل‌های بهتری خواهیم یافت و همه ما زمان بیشتری برای درک تأثیرات و نسخه نهایی آن خواهیم داشت. تا آن زمان، ما می‌توانیم بر اساس آنچه که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، فرضیاتی در مورد تضمین آینده هوش مصنوعی انجام دهیم.

1. ایجاد گزینه‌هایی با ترافیک مستقیم برای استراتژی سئو

ترافیک مستقیم نشانه‌ای قوی از محبوبیت است و اغلب ترافیک با بالاترین نرخ تبدیل است ، می‌تواند گزینه‌هایی فراهم کند زمانی که ترافیک ارگانیک به چالش کشیده می‌شود.
چندین راه برای ایجاد ترافیک مستقیم وجود دارد:

  • تجربه بی‌نظیر با محصول شما: خدمات مشتری برجسته، راه‌اندازی سریع و ارتباطات بالا
  • موقعیت‌بندی و پیام‌رسانی قوی
  • تبلیغات
  • محتوا

۲. یافتن روش‌های جدید برای یادگیری از جستجوهای مشتریان

نامشخص است که آیا همچنان می‌توانیم معیارهای تقاضا ، مانند حجم جستجو یا معیارهای دیده‌شدگی مانند رتبه کلمات کلیدی برای یادگیری از آنچه کاربران می‌خواهند و چه کار می‌کنند در سئو دریافت کنیم،  برای یافتن آنچه مشتریان به دنبال آن هستند نیازمندیم.

یکی از بهترین روش‌ها، صحبت کردن با مشتریان درباره مسیرهای کاربری و جستجو است.

به عنوان مثال، شخصی در بازار تشک ،ممکن است نیازهای خاصی مانند کاهش کمردرد داشته باشد. بنابراین، ممکن است “بهترین تشک برای کمردرد”، “بهترین تشک برای کمردرد و آپنه خواب” یا “آیا تشک می تواند به کمردرد کمک کند” را جستجو کنند.

مطالعه کنید:  ایرادی ندارد اگر 30 تا 40٪ از آدرس ها در کنسول جستجو خطای ۴۰۴ باشند

3.ایجاد محتواهایی که ماشین‌ها قادر به تکرار آن‌ها نیستند

دو چیزی که هوش مصنوعی قادر به تکرار آن‌ها نیست، تجربه و تخصص هستند. احتمالاً تخصص در یک زمانی در آینده برای هوش مصنوعی قابل اجرا است، اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

حتی اگر ماشین‌ها در برخی مواقع قادر به تکرار تجربیات باشند، انسان‌ها ممکن است به تجربیات دیگر انسان‌ها علاقه داشته باشند.

امروزه می‌توانید در مورد کلمات کلیدی و موضوعاتی که دارای نیت بالایی برای تجربیات هستند، فکر کنید. راهنمای سفر ،مثالی روشن است، اما حتی در بررسی‌های محصول یا هنگام توصیف یک مشکل، می‌توانید بر تجربه تأکید کنید.

نویسنده محتوا اهمیت بسیار بالایی دارند . برخی از نویسندگان به گونه‌ای به یک موضوع مرتبط هستند که هیچ ماشین عمومی نمی‌تواند جایگزین آن‌ها شود.

به نوشته‌های دکتر اندرو هیوبرمن درباره مکمل‌ها، تیم فریس درباره بهبود خود و یا هنری کیسینجر درباره دیپلماسی فکر کنید.

شرکت‌ها باید از خودبپرسند که چگونه می‌توانند بهترین نویسنده را برای موضوعات خود استخدام کنند.  اگر شرکت‌ها تولید محتوا متخصصان را به صورت انحصاری اجاره دهند، من از این امر شگفت زده نمی‌شوم.

4.یافتن زاویه مناسب

موضوعات زوایای مختلفی دارند، مانند مزایا و معایب، تفاوت‌ها بین موضوعات مشابه یا مخاطبان هدف.

از آنجا که SGE زوایای خاصی را درباره موضوعات برجسته می‌کند (ما دلیل این امر را نمی‌دانیم و منطق پشت این زوایا ممکن است پیچیده‌ باشد)، شرکت‌ها باید توانایی تحت پوشش گرفتن همه زوایا در محتوای خود یا به‌دست آوردن بهترین زاویه‌ای را که گوگل برای کلمه کلیدی هدف ترجیح می‌دهد، به خوبی پیدا کنند و محتوای خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

5. سرعت کار خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید

هوش مصنوعی به دو صورت عمل می‌کند. این تغییرات در جستجو را به همراه دارد، اما همچنین نحوه کار ما را نیز تغییر می‌دهد. بزرگترین پیشرفت – تا کنون – در سرعت اتفاق می‌افتد.

کارشناسانی که در ادغام‌کنندگان (integrators) کار می‌کنند – شرکت‌هایی که برای جلب ترافیک طبیعی باید محتوا ایجاد کنند – می‌توانند نسخه‌های اولیه را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند و بیشتر از این وقت را برای ویرایش و بخش‌بندی ویژگی‌های خاص و تخصص خود صرف کنند.

سپس می توانند از هوش مصنوعی برای به چالش کشیدن مقاله، یافتن زوایای جدید و حذف شکاف ها استفاده کنند. حتی ممکن است از اعلان های خوبی برای تازه کردن و تنظیم محتوا به طور منظم استفاده کنند.

کارشناسان در شرکت‌های ادغام‌کننده ، شرکت‌هایی که از محتواهای کاربران یا موجودی محصول برای مقیاس‌پذیری سئو استفاده می‌کنند. می‌توانند با استفاده از دستورهای هوش مصنوعی، هزاران یا میلیون‌ها صفحه را با اطلاعات کوچک بر اساس داده‌های خود یا عمومی پر کنند. داده‌ها از APIها می‌توانند در قالب محتواهای بهتر و با سازگاری با متن‌ها ارائه شوند.

نتیجه: هوش مصنوعی هر دو طرف را پیش می‌برد

ظهور هوش مصنوعی به آرامی و سپس به سرعت اتفاق افتاد.

اکنون، ما در حال رسیدن به “قله پایانی” هستیم و درک بهتری داریم که هوش مصنوعی کجا موثر است و کجا نیست.

من با بسیاری از تیم های داخلی و آژانس که صحبت می کنم.

وقتی از آنها می پرسم چند بار از هوش مصنوعی استفاده کردی ، چهره هایی خیره و متعجب می بینم. بسیاری از آنها هرگز آن را امتحان نکرده اند. و این یک اشتباه فاحش و بزرگ است.