اتصال فایل منیجر cpanel  به سیستم عامل اندروید

این ویژگی سی پنل هنوز خیلی پر طرفدار و پر کاربرد نشده است، اما این یک ویژگی جالب داخل کنترل پنل سی پنل است که میتواند کاربردهای جالبی داشته باشد.
تصور کنید که مدیر وب سایت بزرگی هستید و در تعطیلات تابستانی به سر میبرید و وب سایت شما همواره در حال فعالیت و سودآوری برای شما است، اما ناگهان کارمندان شما تماس میگیرند و میگویند که یک قسمت از سایت اصلی قطع شده است و لازم است سریع وارد هاست شوید و یکی از فایل ها را ویرایش کنید تا سایت مجددا فعال شود.توسط ویژگی اتصال فایل منیجر cpanel به اندروید میتوانید در هر جایی که هستید سریع مشکل وب سایت را برطرف کنید.

یک کاربرد فرضی دیگر در مورد استفاده از اکانت وب دیسک در موبایل

تصور کنید یک گزارشگر هستید و همیشه خارج از محل کار با تلفن همراه در حال ضبط گزارش هستید و تصمیم دارید سریع این گزارش ها را به دست کارمندان خود برسانید تا تیم اجرایی سایت این گزارش ها را ویرایش کند و داخل سایت منتشر کند.
حالا اگر گزارشگر باشید و تصمیم داشته باشید فایل های گزارش را برای کارمندان از راه دور ارسال کنید، یک بار باید این گزارش را از طریق شبکه های اجتماعی برای کارمندان ارسال کنید و یک بار باید کارمندان آن فایل گزارش را دانلود کنند و یک بار دیگر هم تیم اجرایی باید آن را بر روی هاست آپلود کند.
با اتصال فایل منیجر cpanel به سیستم عامل اندروید خود به آسانی میتوانید در هر مکانی که قرار دارید فایل گزارش را سریع بر روی هاست آپلود کنید و بعد به کارمندان اطلاع دهید تا آن فایل گزارش را داخل سایت منتشر کنند و این باعث افزایش سرعت عملکرد و کاهش هزینه های شما می شود.

مطالعه کنید:  وب دیسک و اتصال به ویندوز در سی پنل به چه صورت است؟

آموزش اتصال web disk سی پنل به اندروید

برای اتصال وب دیسک سی پنل به موبایل اندرویدی خود ابتدا از طریق آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل سایت شوید و سپس از قسمت files بر روی ابزار web disk کلیک کنید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

حالا مقداری پایین بیایید تا به قسمت Manage Additional Web Disk Accounts برسید که به اکانت های وب دیسک ساخته شده در این هاست سی پنل مربوط می شود.
حالا بر روی گزینه access web disk کلیک کنید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

حالا از قسمت سمت راست بر روی منو کشویی mobile operating systems کلیک کنید و سپس بر روی android کلیک کنید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

از قسمت View the Web Disk Play Store interface بر روی این لینک کلیک کنید تا وارد google play شوید و اپلیکیشن cPanel Web Disk را دریافتش کنید و بر روی موبایل یا تبلت خود نصب کنید.

حالا در همین صفحه مقداری به پایین بیایید تا به قسمت Connection Instructions برسید که راهنمای ایجاد کانکشن است. در مراحل ایجاد کانکشن داخل اپلیکیشن به مقادیر موجود در قسمت های domain name و site username نیاز دارید تا آن ها را داخل اپلیکیشن وارد کنید، پس این مقادیر را در جایی در دسترس قرار دهید که داخل مراحل بعدی از آن ها استفاده کنید.

Connection Instructions

حالا موبایل خود را روشن کنید و اپلیکیشن cpanel webdisk  را لمس کنید تا وارد آن شوید.

cpanel webdisk 

از بالا آیکون به علاوه را لمس کنید تا بتوانید یک کانکشن وب دیسک جدید ایجاد کنید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

داخل صفحه new server در قسمت Name نام دلخواهی برای کانکشن وارد کنید و در قسمت domain name که یکی از مهمترین قسمت ها است باید نام دامنه ای را که در مرحله قبل از داخل تنظیمات اتصال وب دیسک در سی پنل دیدید و قرار بود در جایی نگه دارید را وارد کنید.

مطالعه کنید:  آموزش رفع مشکل Abuse NetscanOutLevel در دیتاسنتر هتزنر

حالا از قسمت ssl نیز non ssl را انتخاب کنید. در قسمت username که یکی از مهمترین قسمت ها است باید username مربوط به اکانت وب دیسکی که داخل سی پنل ایجاد کرده بودید را وارد کنید و با توجه به اینکه این username را نیز سی پنل داخل صفحه تنظیمات اتصال وب دیسک نمایش داده بود و قرار بود در جایی نگه دارید پس همان username را وارد کنید و داخل فیلد password نیز باید رمز عبور این اکانت از وب دیسک را وارد کنید که در مراحل ساخت اکانت وب دیسک تنظیمش کرده بودید و در نهایت دکمه ذخیره را لمس کنید تا این کانکشن ذخیره شود.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

در نهایت یک کانکشن تحت عنوان modiran ایجاد می شود و حالا این کانکشن را لمس کنید تا وارد آن شوید.

کانکشن

تمام فایل ها و پوشه های وب سایت وردپرسی نمایش داده می شود و این یعنی کانکشن وب دیسک به خوبی به موبایل متصل شده است.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

حالا وقتی یکی از پوشه ها را تا چند ثانیه لمس کنید این پنجره باز می شود و میتوانید عملیات های خاصی را انجام دهید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

حالا به عنوان مثال میخواهید یک تصویر از موبایل خود را داخل هاست آپلود کنید. برای انجام اینکار آیکون تصویر را از پایین لمس کنید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

سپس یکی از پوشه هایی را که تصویر داخل آن قرار گرفته را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

حالا قادر هستید تصاویر داخل این پوشه را مشاهده کنید و اولین تصویر از سمت چپ را انتخاب کنید تا یک علامت تیک سبز رنگ کوچک روی آن ظاهر شود.

مطالعه کنید:  معرفی کل قسمت های هاست سی پنل

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

جهت آپلود این تصویر بر روی done کلیک کنید.

done

حالا پنجره confirmation به نمایش در می آید که باید بر روی upload کلیک کنید.

confirmation

صبر کنید که این مرحله به صد در صد برسد تا تصویر به صورت کامل داخل هاست آپلود شود.

اتصال فایل منیجر سی پنل به سیستم عامل اندروید

اگر قابلیت وب دیسک را بر روی تلفن همراه کارمندان خود فعال می کنید و شرایطی پیش آمد که آن کارمند برای شما کار نکند، به یاد داشته باشید که آن اکانت وب دیسک را از قسمت Manage Additional Web Disk Accounts حذف کنید تا دردسر ساز نشود.